![]() | |||||||||||||||||||
![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Dr Gordon Neufelds distanskurs – nu med svensk handledning Att förstå ungdomsåren – distanskursNÄSTA KURSTILLFÄLLE börjar 29 juni 2022 – Anmälan här! Utvecklingen från barn till vuxen har aldrig varit mer utmanande än idag. ungdomstiden varar längre än någonsin men kunskapen och förståelsen av denna transformation är fortfarande bristfällig. Distanskursen Att förstå ungdomstiden (Making Sense of Adolescence) klargör den bakomliggande dynamiken. Vilken är naturens avsikt? Hur är utveckling ämnad att ske? Vad är det som ska hända? Dr Neufelds distanskurs sätter ljus på denna mörka och förvirrande tid i våra ungdomars liv. Han ger oss den förståelse av ungdomstiden vi behöver för att veta hur vi bäst ska agera. Våra unga behöver mer än någonsin vuxen hjälp att ta sig över bron till vuxenvärlden. Distanskursen Att förstå ungdomstiden består av:
Videomaterialet är på engelska men all handledning sker på svenska. MÅLGRUPPUtbildningen vänder sig alla med ansvar för unga som vill förstå våra ungdomar och tonåringar: Föräldrar, mor- och farföräldrar, lärare, elevvårdspersonal, ungdomsledare och alla andra intresserade. DISTANSKURSENS GENOMFÖRANDEKursdeltagarna gör självstudier genom att varje vecka se ett ca 60 minuter långt videofördrag online på valfri tid, och därefter sammanfatta sina reflektioner i ett diskussionforum på Neufelds virtuella Campus. Sedan ges handledning en gång i veckan via videokonferens under ledning av Jonas Himmelstrand. KURSINNEHÅLL – DE TIO SESSIONERNA:
ANMÄLAN – klicka härKostnad: 1795 kr inkl. moms för privatpersoner, 1800 kr exkl. moms för organisationer och företag. Handledare: Jonas Himmelstrand, grundare av Svenska Neufeld-institutet. ANMÄLAN – NÄSTA KURSTILLFÄLLE – start 22 juni 2022 | ||
![]() | ![]() | ![]() |